0
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 14 دی 1401 در ساعت 0 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تجهیزات ترافیکی چگونه به ایمنی جاده کمک می کند؟

 

 

 

ایمنی راه ها

هنگامی که کار تعمیرات و احداث جاده در سراسر ایران انجام می شود، نصب تجهیزات ترافیکی صحیح مهم است. این تضمین می کند که جاده ها هم برای رانندگانی که در حال سفر هستند و هم برای کارگران جاده ای که مشغول به کارهای عمرانی و تعمیر و نگهداری زیرساخت ها هستند، ایمن باقی می مانند. الزامات تجهیزات ایمنی راه و مدیریت ترافیک برای هر پروژه متفاوت خواهد بود. آنچه مورد نیاز است به طول پروژه، ساعات بهره برداری و مکان بستگی دارد.

 

قوانین ایمنی جاده در ایران

ایمنی جاده در ایران بسیار جدی گرفته می شود. ارگان ها و وزراتخانه های متعددی برای تنظیم قوانین ایمنی جاده ها همکاری می کنند. هدف این بخش‌ها ایجاد جاده‌های ایمن‌تر در سراسر ایران است که نتیجه نهایی آن حذف تروما و مرگ و میر جاده‌ای است. تمام ایرانی‌هایی که در جاده‌ها سفر می‌کنند باید در پایان سفر با خیال راحت به خانه و نزد خانواده و دوستان خود بازگردند. برای آگاهی از ایمنی راه استراتژی ها و کمپین های زیادی برای افزایش آگاهی ایمنی جاده اجرا شده است. استراتژی هایی با هدف نجات جان انسان‌ها و کاهش صدمات جدی در جاده ها با بهره گیری از تجهیزات ترافیکی استاندارد از طریق اقداماتی مانند ایجاد جاده های ایمن، اجرای محدوده سرعت امن در جاده ها و اطمینان از ایمنی کافی وسایل نقلیه است.

 

موانع ترافیکی و ایمنی راه

در حین عملیات راهداری هنگام انجام کارهای جاده ای، از موانع ترافیکی و ایمنی جاده برای محافظت نه تنها از کارگران در محل، بلکه از رانندگانی که در جاده تردد می کنند، استفاده می شود. اغلب سایت هایی که در آن کارها انجام می شود دارای سطوح ناهموار و کارهای در حال پیشرفت هستند که در صورت ورود غیرمنتظره رانندگان به محل می تواند خطر ایجاد کند. در مواردی که عملیات راهداری بزرگ انجام می شود، بسته به مدت زمان انجام کار، می توان موانع موقت جاده را برای مدت کوتاه یا طولانی نصب کرد.

 

چگونه تجهیزات ترافیکی جاده ها را ایمن تر می کنند؟

موانع موقت به عنوان سدی بین راننده و محل کار بالقوه خطرناک عمل می کنند. مانع همچنین برای محافظت از کارگرانی که در حال انجام کار یا کار با ماشین آلات در کنار جاده هستند استفاده می شود. موانع به محافظت از کارگران در برابر برخورد وسیله نقلیه موتوری کمک می کند.  در صورت برخورد، مانع برخورد شده می تواند وسیله نقلیه موتوری را از محل کار منحرف کند و از خطرات آسیب جدی و مرگ برای راننده و کارگران در محل جلوگیری کند. بدون موانع ترافیکی جاده، هم رانندگان و هم کارگران محل در معرض شرایط ناایمن جاده قرار می‌گیرند و در صورت برخورد راننده با محل کار، شرایط بسیار خطرناک می‌شود.

 

4 عاملی که باید هنگام انتخاب یک مانع ایمنی موقت جاده در نظر بگیرید:

1-      محدودیت سرعت مورد نیاز در جاده

2-      حداقل فاصله مورد نیاز بین منطقه کاری و ترافیک

3-      طول موانع مورد نیاز برای محافظت کافی از محل کار

4-      مدت زمان پروژه

 

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()